Liigu sisu juurde

Kuigi pikemate paastumistega kaasneb ka rida positiivseid külgi, kaasneb nendega ka omajagi ohte ning kaalulangetamise kasutegur on küsitav. Juba peale viie päevast paastu on oht , et nende oluliste toitainete tase on liiga madal ja kohe tavatoidule naasmine võib halvasti lõppeda. Näiteks suurenenud saavutustunne, tasu, uhkus ja kontroll.

Mis on intermittent fasting ehk vahelduv paastumine? - SIIM MESIPUU

Võimalik, inimesed on erinevad nagu ka nende organismid. Siiski on kindel, et paastudes ei saavutata pikaajalisi eesmärke.

Paast, kuivpaast, vähetoitumine. Vabanemine kehaprügist

Kõige lihtsam ja kindlam viis ülesöömise vältimiseks on siiski tavalise toidu söömine ning teha seda kõikidel toidukordadel, jätmata ühtegi vahele. Siiski on tõendeid, mis näitavad, et paast pole soovitatav.

  • Miks on minu rasva kadu peatunud
  • 7 paeva slim down review
  • Kuidas eemaldada rasva ule kohuga
  • 24h paast ja maapähklivõi brownied – Celebrate Life by Laura

Paastu paastumine poleb keharasva hakkab keha aga energiaks kulutama just seda sama rasva, mis hakkab siis organismis ringlema ehk see võib kasu asemel hoopis kahju teha.

Youtubis on üks päris populaarne IF tegev eestlasest kutt ja ta on teinud seda juba päris pikalt. Tahtsin selle kommentaari siia kirjutada selleks, et kui keegi peaks seda postitust lugema siis minu kogemus on siin kirjas igatahes ja ma olen täielikult paastu poolt, sest sellel on nii palju häid mõjusid tervisele, see leevendab teatud haigusi, ennetab suhkuhaigust jne.

Patt oleks jätta proovimata seda. Kella 16 oli kõht juba täitsa tühi, sest ta on harjunud sellisel ajal saama järgmise toidukorra… mida sellel hetkel muidugi ei tulnud. Jõin tassi teed ja läksin õue jalutama.

Esimest korda elus tunniajase metsatiiru juures mõtlesin esimesed 30 minutit ainult toidust, miks ma seda teen ja kui tühi mu kõht ikka on. Siinkohal oli suureks abiks see, et mul oli olemas see kindel MIKS.

POOLT JA VASTU | Kas me peaksime paastuma?

Seejärel tabasin ennast ka mõttelt, et mina olen hetkel valinud seda teha, valinud tunda seda tühja kõhtu, aga nii paljud inimesed peavad seda tundma igapäev… ja sealt jätkus see veel edasi, et mida ma sooviksin süüa ja mida ma isegi näljas olles ei oleks valmis sööma jne.

Pärast poolt tundi kõikvõimalikke toiduga seotud mõtteid jõudsin heurekani, et ma saan oma peas asjad ümber mõelda, mõtted ümber pöörata ja valida, mida ma mõtlen ja kuidas ma ennast tunnen ning viimased 30 minutit metsas olid mõnusad.

See päev oli mul planeeritud täiesti valge päevana — ei ühtegi peab tegema tegevust, ühtegi inimest ega midagi muud.

Home Nr. Üks efektiivne viis kaalu langetamiseks Kas oled teadlik? Nii avastavad paljud end justkui surnud ringist, kus korraga on tasakaal ja motivatsioon täiesti kadunud.

Ainult mina, minu emotsioonid, tunded, kogemused ja tegevused. Sama kehtib ka söömise ja paastumise kohta. Paastumine on mündi teine külg — kui sa ei söö, siis sa paastud. Kui me sööme, siis neelame toiduenergia näol alla rohkem, kui meie kehal on võimalik koheselt kasutada.

Osa sellest energiat on tarvis kusagile hoiustada, et seda oleks võimalik hiljem kasutada.

24h paast ja maapähklivõi brownied

Selle protsessi juures osaleb hormoon nimega insuliin. Söömise ajal insuliini tase meie kehas tõuseb, mis aitab üleliigset energiat hoiustada kahel järgneval moel: Süsivesikud lõhustatakse kehas eraldiseisvateks glükoosi suhkru üksusteks, mis seejärel ladustatakse nii maksa kui ka lihastesse. Selline süsivesikute ladustamisruum on aga piiratud ning kui see tase on saavutatud, hakkab maks üleliigset glükoosi rasvaks konverteerima.

Osa sellest rasvast ladustatakse maksas, kuid enamus sellest transporditakse siiski rasvkudedesse üle terve keha.

Samuti võid mõelda, et mida see sulle annab? Vastus: väga palju! Paastumise näol on tegemist iidse saladusega. Iidsega sellepärast, et seda on praktiseeritud aegade algusest peale ning saladusega, sest selle harjumuse raviv jõud oli unustuse hõlma langenud — kuni õnneks see hiljuti taas meelde tuletati! Seda kontseptsiooni on viimastel aastatel jälle praktiseerima hakatud ning see on jõuliselt sisenenud terviseteadlike inimeste igapäevaellu.

See sama protsess liigub aga vastassuunas juhul kui me ei söö ehk tegeleme paastumisega. Insuliini tase kehas langeb, andes sedasi märku, et tuleb hakata hoiustatud energiat põletama, sest toidu näol enam uut energiat peale ei tule.

POOLT JA VASTU | Kas me peaksime paastuma? - Eesti Päevaleht

Glükogeen on keha jaoks kõige kergemini ligipääsetav energiaallikas. Tõsi, peale kolmandat nädalat paastumist hakkab rasvunud inimestel rasvapõletus ületama lihaskadu, kuid kas see on ikka turvaline viis üleliigsest rasvast vabaneda?

Pikema paastumise eestkõnelejad kiidavad paastumisega kaasnevaid puhastusprotsesse, samas tuleb tõdeda, et selle puhastuse käigus kaotab keha ka vajalikke vitamiine ja mineraale.

paastumine poleb keharasva kuidas poletada rasva parast kiirtoidu soomist

Nagu nägime, võivad piisavalt rasvunud inimesed paastuda kuni päeva, kuid keegi ei suuda nii kaua ilma vitamiinideta olla. Näiteks võib skorbuut olla diagnoositav juba peale nelja nädalat ilma C vitamiinita. Või siis beriberi, vana haigus, mis tekkib B1 vitamiini puudusest ja võib paastu ajal tekkida veel lühema ajaga, kui skorbuut.

Paastumine kui parim dieet? - Terve Elu Keskus

Ja kord juba diagnoositud, võib põhjustada ajukahjustust juba loetud päevadegamis võib olla pöördumatu. Ilma toidulisanditeta võib pikem paast kergesti lõppeda halvatusekooma või surmaga.

Kuid toitaine puudus pole ainus paastumisega kaasnev oht.

paastumine poleb keharasva kas kaotuse kaalu viskamine

Nagu juba mainitud, kaasneb paastumisega kehas veetaseme langus. On esinenud juhtumeid, kus diureetikume tarvitanud paastuja suri südamerikke tagajärjel.

paastumine poleb keharasva kuidas eemaldada kana rasva riietest

Pikema paastumise ajal saab kannatada lihaskude. Levinud arvamuse kohaselt see südamelihast ei mõjuta, kuid selles on alust kahelda. Nagu eelnevast poleks veel küll.

Press Paast ja kaalulangus 06 Veeb Paljud leiavad, et paast või veepäevad on lihtne viis kaalust alla saada ning samal ajal ka keha mürkidest ja jääkainetest puhastada. Mõned leiavad, et paast mõjub neile hästi, nad tunnevad end kergema ja rõõmsamana ning võtavad elu taas sööma hakates teisiti. Võimalik, inimesed on erinevad nagu ka nende organismid.

Tuleb välja, et pika paastumise juures on kõige ohtlikum koht paastu lõpetamine. Paastumise ajal kaotab keha ka olulisi toitaineid, milleks on muuhulgas ka ainevahetuses olulised tiamiin vitamiin B1 ja fosfor.

Mis on intermittent fasting ehk vahelduv paastumine?

Juba peale viie päevast paastu on ohtet nende oluliste toitainete tase on liiga madal ja kohe tavatoidule naasmine võib halvasti lõppeda. Paastu järgsesse taastumisperioodi tuleb suhtuda väga tõsiselt.

Kui juba paastumisega seotud ohtudest rääkida, siis ei saa mainimata jätta ka kes ei tohiks paastuda. Maksa või neerukahjustusega inimesed, porfüüria ning kontrollimatu kilpnäärme ületalituse all kannatajad ning loomulikult rasedad ja rinnaga toitvad naised.