Liigu sisu juurde

Sööge regulaarselt korda päevas, söögikordasid vahele jätta ei tohi. Ei ole soovitatav tarvitada liigselt alkoholi, sh õlut. Aga kui soovite enne treeningut seda jänku-stiilis möllata, mõelge uuesti. Igas söögikorras peaks sisalduma midagi, mis on valgurikas.

Rasedad Rasedad Raseduse ja imetamise kaalulanguse ajal valtida toiduainete loetelu on toiduenergia, vitamiinide ja mineraalainete vajadus tavalisest täiskasvanu vajadusest veidi erinev.

kaalulanguse ajal valtida toiduainete loetelu

Piisav ja mitmekesine toit on vajalik, et oxygen fat burner arenev organism oleks varustatud kõige kasvamiseks tarvilikuga. Veelgi enam vajab tähelepanu aga ema ise, sest paljud tema keha toitainete, sh mineraalainete ja vitamiinide tagavaradest võivad sellel eluperioodil ammenduda.

Rasedus ja sünnitusjärgne aeg on sobiv aeg muudatuste tegemiseks ka kogu pere elustiilis ja toitumises.

Pagaritooted

Positiivsed muutused noore pere toidulaual mõjutavad sündivate laste toitumisharjumusi. Toitumine raseduse ajal ei erine väga oluliselt tavapärasest toitumisest, kui välja arvata vaid mõningad erandid. Raseduse ajal tuleb süüa mitmekülgselt ja täisväärtuslikult.

kaalulanguse ajal valtida toiduainete loetelu

See tähendab, et tuleks tarbida erinevaid toiduaineid erinevatest toidugruppidest. Mida laiem ja mitmekesisem on toitude valik, seda tõenäolisem on vajalike toitainete kaalulanguse ajal valtida toiduainete loetelu.

Nii on näiteks piim ja kaalulanguse ajal valtida toiduainete loetelu rikkad kaltsiumi ja täisväärtuslike valkude poolest, kuid neis on vähe rauda. Rauarikkamad on liha- ja kalatooted, kuid neis ei sisaldu C-vitamiini. Rasva- ja suhkrurikaste toitudega ei tohiks liialdada.

kaalulanguse ajal valtida toiduainete loetelu

Need on tavaliselt maitsvad, kuid vitamiini- ja mineraalainevaesed. Mitmekülgse valiku korral saame piisavalt kõiki vajalikke toitaineid. Samuti võivad saasteained ja lisaained nt säilitusained või toiduvärvidmis ühes või teises toidus on lubatud piires, pideval ühekülgse toidu kasutamisel organismis kuhjuda ja põhjustada ebasoovitavaid tagajärgi. Lapseooteaja riskiteguriteks toitumise seisukohalt on: alaealisus raseduse ajal, ohtralt rasvu ja suhkrut sisaldav toit või muidu tasakaalustamata toitumisharjumused, veganlus, suitsetamine, alkoholi või narkootikumide tarvitamine, madal või kõrge kehamassiindeks ja järjestikuselt korduvad raseduse ning imetamise perioodid.

Peamiseks soovituseks on süüa mitmekülgset toitu, mis sisaldab piisavalt süsivesikuid leib, riis, pastad ja kartul ning on rikas puu- ja köögiviljade poolest.

TOITUDE LOETELU, ET VäLTIDA SööMIST DIVERTIKULIIDIGA - TERVIS -

Hapupiimatooted ja värske salat koos vähese taimeõliga aitavad kaasa seedimise toimimisele. Tervislik toitumine sisaldab mõõdukas koguses piimatooteid ning küllaldaselt valke sisaldavaid toiduaineid, näiteks: tailiha, kala, muna, herneid, läätsi.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et toit peab olema võimalikult värske, maitsev, vitamiini- ja mineraalaineterikas, kvaliteetne ja vaheldusrikas. Tasakaalustatud toitumine ja piisav kehaline aktiivsus raseduse ajal on pikaajalise mõjuga naise ja kogu pere toitumisharjumustele, kehakaalule ning tervisele.

Rasedad | Tervisliku toitumise informatsioon

Oluline on, et rasedust planeerides oleks naise kehamassiindeks KMI normaalvahemikus ehk 18,5 ja 24,9 vahel. Sellise kehamassiindeksi puhul esineb rasedusaegseid komplikatsioone kõige vähem. Rasedusaegne kaalutõus võib indiviiditi olla väga kõikuv. Raseduseelse normaalse kehamassiindeksiga naistel on soovituslik rasedusaegne kaalutõus 11,5—16 kg vaata täpsemalt allolevast tabelist.

Lehtkapsas

Selline kaalutõus on loomulik ning seda ei tohiks vähendada, kuna madal rasedusaegne kaalutõus võib põhjustada loote arengu ja kasvu häireid ning suurendab riski madala sünnikaaluga lapse sünniks. Madal sünnikaal tõstab terviseprobleemide riski lapseeas ja on koronaarhaiguse, hüpertensiooni ja II tüüpi diabeedi riskiteguriks täiskasvanueas. Uurimistööd, mis on jälginud dieedi pidamist raseduse ajal, on täheldanud, et toidukoguste vähendamine raseduse ajal on seotud suurenenud riskiga neuraaltoru defektide tekkeks I trimestril.

Lisaks leiti, et rasedusaegsed söömishäired võivad põhjustada raseduse katkemisi, madala sünnikaaluga laste sündi ja sünnitusjärgse depressiooni esinemissageduse tõusu. Samuti ei ole liigne kaalutõus soovitatav, kuna see on täiendavaks riskiteguriks nii emale kui lapsele, seda eriti nende puhul, kes olid juba ülekaalus raseduse alguses.

Divertikulaarne haigus

Liigne kaalutõus on riskiteguriks gestatsioonidiabeedilerasedusaegsele hüpertoonialespontaanabortidele ja rinnavähile. Rasedus ei ole sobiv aeg range dieedi jälgimiseks ega kaalu langetamiseks, kuna piisav kaalutõus on vajalik nii emale sünnitamiseks kui ka lootele normaalseks arenguks ja kasvuks. Samuti ei ole soovitatav kiire kaalulangus vahetult enne rasestumist, seda eriti järjestikuste raseduste vahel kuna sellisel juhul võivab tekkida teatud toitainete nagu raua ja folaatide puudus, mis võib rasedusele kahjulikult mõjuda.