Liigu sisu juurde

Taolisi esemeid tekib majapidamistes sageli ning kiireim viis prügist vabanemiseks tundubki kütteperioodil vanad esemed ahju visata. Tekkinud jäätmed, mis prügikasti ära ei mahu või mida kuskile panna ei ole, põletatakse küttekoldes.

Biden: Atlandi-ülene liit on tagasi

Kui ei, siis on see artikkel just sulle! Küllap mõtled nüüd — hullumeelsus, tühja kõhuga sõita, kust mu keha siis kütust saab!

Aga keha on vastupidavam, kui arvata võiks. Proovi ja näed ise. Allpool on 5 teaduslikku põhjendust, miks tasuks teha just nii.

Möödunud ööl Keskerakonna kuriteokahtlustuse tõttu ametist lahkuda otsustanud peaminister Jüri Ratas läks kolmapäeva hommikul Kadriorgu president Kersti Kaljulaidi juurde, et anda talle üle oma tagasiastumispalve. Koos peaministri ametist lahkumisega astub tagasi kogu Ratase valitsus. Senine võimuliit jätkab kuni uue valitsuse ametisse asumiseni.

Rasv põleb kiiremini Loogika on lihtne — kui kehale ei anta enne sõitu kütust, peab ta energia saamiseks kasutama oma rasva. On see ka tegelikult nii?

Suurbritannia Bathi Ülikooli teadlased usuvad, et on küll.

Prügi põletamine koduses küttekoldes

Nad lasid rühmal ülekaalulistel meestel teha 2 × 60 minutit kardiotrenni. Esimene trenn tehti pärast tunnist paastu ja teine pärast kcal hommikueinet, mis koosnes maisihelvestest, röstsaiast ja apelsinimahlast.

Tulemused näitasid, et pärast paastu ekspresseerusid rasvapõletamist reguleerivad kiireim viis tagasi poletada märksa aktiivsemalt. Järelikult ei aita sel viisil treenimine mitte ainult trenni ajal rohkem rasva põletada, vaid sel on ka pikaajalisem mõju. Kasvuhormooni toodang suureneb Uuring näitas, et tunnine paastumine võib suurendada kehas kasvuhormooni toodangut kuni 20 korda. Aga miks? Sest kasvuhormoon aitab kehal toota lihasrakke, põletada rasva, tugevdada luid ning pikendada eluiga.

Millist prügi tohib põletada koduses küttekoldes?

On teada, et sarnast mõju avaldavad ka piisav uni ja jõutreening, nii et maga end enne tühja kõhuga sõitmaminekut korralikult välja ja saad veelgi parema tulemuse! Glükogeeni salvestamine paraneb Uuringud näitavad, et tühja kõhuga treenimine aitab tõhustada glükogeeni salvestamist lihastesse.

Jaga Twitteris Jaga LinkedInis Foto: Pixabay Nüüd, kui kütteperiood täies hoos, võib tekkida kiusatus oma ahjus või pliidi all ära põletada ka majapidamises tekkivat prügi, sest põletamine on ikka kiireim viis asjadest vabanemiseks. Nii lendavad halgude vahele tulle kasutatud mähkmed, eri sorti paberid ja pakendid, värvitud liistujupid ning mõnel juhul isegi plastesemed. Lihtne ju — vanasti põletati kõike, miks siis nüüd ei või? Kõike seda põletades aga reostatakse keskkonda ja seatakse ohtu ka inimeste tervis, sest töödeldud materjalide põlemisjäägid on mürgised ning eritavad palju tahma. Peale selle lühendab sobimatute esemete ahjus põletamine ka ahju eluiga.

Põhimõtteliselt tähendab see, et kui sõita enne sööki, õpetab kõht kehale, kuidas olemasolevaid glükogeenivarusid paremini ära kasutada. Sellest on kasu ka edaspidistel sõitudel — isegi kui kõht on täis, oskab keha oma varusid tõhusamalt hallata.

Ratas viis presidendile tagasiastumispalve

Maksimaalne hapniku tarbimine suureneb Uuringud näitavad, et tühja kõhuga sõitmine võib aidata parandada kestvusspordi üht olulisimat saavutuseeldust ehk maksimaalset hapnikutarbimist! Kui keha kasutab kütuseks rohkem rasva, peab ta sellega kohanemiseks suurendama mitokondrite arvu. See parandab keha võimet treeningu käigus hapnikku omastada ja tarbida. Kiirem taastumine Kasvuhormooni toodangu suurenemine, glükogeeni tõhusam salvestamine ja kokkuvõttes tõhusamalt töötav keha tähendab, et näljasena sõitmine toetab ka treeningust taastumist.

Ühes uuringus leiti, et näljasena tehtud kestvustrenni järel võib lihasvalkude sünteesimine reaktiveeruda kiiremini kui pärast süsivesikute söömist ja treenimist — see tähendab, et kiireim viis tagasi poletada kõhuga taastub keha kiiremini.