Liigu sisu juurde

See tegevus pakub kehale energiat umbes tundi, pärast mida hakkab see aga põhiliselt keharasva lõhustama ning sellest energiat tootma. Kui toit polnud kättesaadav, siis paastuti ja pärast saaklooma või mõne muu toiduallika kätte saamist söödi. Organism peab toidust saama nii elutegevuseks piisava koguse energiat kui ka kõik vajalikud toitained. Paastumise kõrvalnähud Kõige rohkem kardetakse toidust hoidumise puhul just tühja kõhu tunnet. Selle protsessi juures osaleb hormoon nimega insuliin. Muidugi selge on see, et üle ei saa ka süüa ja seda ongi suht raske teha, sest paast tõmbab tagasi ka söömishooge mida mul nt esines varem suht tihti.

Tuleb lihtsalt säilitada kaine mõistus ja meeles pidada, et ei ole olemas supertoite, -toitumiskavasid või imevahendeid, mis oleksid pikemaajaliselt jätkusuutlikud hea tervise saavutamiseks või kehakaalu langetamiseks. Organism peab toidust saama nii elutegevuseks piisava koguse energiat kui ka kõik vajalikud toitained. Tasakaalustamata ja ühekülgse toitumisega tekkiv toitainete puudus mõjutab organismi heaolu mitmel viisil ja võib viia tõsiste haiguste tekkeni. Tasakaalustamata toitumise üks tagajärg on ka kaaluprobleemid — kui organism ei saa toidust vajalikke aineid, siis organism sunnib meid rohkem sööma.

Kohvitass Foto: Hendrik Osula Coffee Pixelsi kohvibatoonide autor Raivis Vaitekuns annab näpunäiteid selleks, et algav päev saaks hea hoo ja mööduks võimalikult produktiivselt. Hea une tagamiseks valmista end korralikult ette Uni aitab meie kehal taastuda ja valmistab ette tulevaks päevaks. Unepuudus mõjutab aju võimet informatsiooni töödelda, mis omakorda mõjutab iga ühe produktiivsust.

Mis on intermittent fasting ehk vahelduv paastumine?

Niisamuti peaks andma kehale aega mahalaadimiseks ning sotsiaalmeedia skrollimise ja tööasjade tegemise asemel võiks parem lugeda, lähedastega jutustada või mediteerida. Ka seedimine tahab maharahunemist, mispärast vahetult enne magamaminekut pole hea ka näksida.

millal su keha poleb rasva paastumise ajal kaalulangus toidukaart

See teeb ajutegevusele head. Ära haara hommikul esimese asjana kohvi järele Hommiku õigesti alustamine on millal su keha poleb rasva paastumise ajal alus.

millal su keha poleb rasva paastumise ajal rasva kaotuse marathi

Enne kui päev algab, peatu hetkeks iseendaga. Nii mõnelgi on kiusatus hommikul äratuskell edasi lükata ja ärkamisega venitada.

millal su keha poleb rasva paastumise ajal meeste keha salendav tummy shaper vest waist shirt aluspesu

See aga ei tule produktiivsusele kasuks — nii murrad juba varakult oma esimese päeva eesmärgi ärgata õigel ajal. Auto ei jõua kuhugi ilma kütuseta, samamoodi ei jaksa me palju ilma kvaliteetsete toitainete ja veeta. Pärast ärkamist on meie kehas palju stressihormooni kortisooli, aga umbes minutit pärast ärkamist hakkab selle tase kehas vaikselt langema.

  • Vahel tekib rasvapõletuse pikal teekonnal tunne, et kõige lihtsam viis kaalu langetada, on lõigata oluliselt väiksemaks oma päevast kalorite hulka, lootuses, et vähem toitu tähendab kiiremat rasvakaotust.
  • Kaalulangus edmonds
  • Moistlik kaalulangus kuus

Alles siis on aeg, millal juua oma päeva esimene kohv millal su keha poleb rasva paastumise ajal, et saaksime hea energialaengu. Ideaalse hommiku sisse võiks lisaks mahtuda võimlemine või jooga. Nii hakkab veri kiiremini liikuma ja rohkem hapniku jõuab vast ärganud ajusse.

Ekspert annab nõu: 5 harjumust, mis muudavad su päeva hulga produktiivsemaks

Leia aega ka mediteerimiseks. Olgu selleks viis või kakskümmend minutit.

millal su keha poleb rasva paastumise ajal viise jalgade ohukeste

Eesmärk on saada rahulikuks ja lõdvestunud selleks, et pöörata tähelepanu päriselt olulisele. Hommiku lõpetuseks soovitab Vaitekuns oma päeva planeerida.

millal su keha poleb rasva paastumise ajal kas trampolining poletab reie rasva

Süüakse tunnises ajaraamistikus, kusjuures tavaliselt jäetakse vahele just hommikusöök. Hommikusöögi asemel sobib hästi kuulikindel kohv ehk rasvakohv bulletbroof coffee. Ta toob välja, et perioodilisel paastumisel on palju tervisega seotud eeliseid, kuid keskendumise seisukohalt on kuulikindel kohv väga hea alternatiiv.

Paastumine kaalulangetamise vahendina

Hommikusöögi eelistajatel soovitab Vaitekuns hoiduda pudrust ja teistest kõrge süsivesikute sisaldusega toitudest, kuna nende söömise järel tekib juba mõne aja möödudes taas söögiisu. Niisamuti tõstavad süsivesikute rikkad toidud veresuhkrutaset ja hetkel, mil see hakkab langema, toob see kaasa nõrkuse ja motivatsioonipuuduse.

Need olulised molekulid tekitavad meis õnnetunde, on head tervisele ja ajutegevusele ning aitavad suunata energiat ülesannetele, mille lahendamine on parasjagu oluline. Ta selgitab, et suhkur segab keskendumisvõimet ja piimavalgud seovad antioksüdante ega lase neil organismis imenduda.

Sissejuhatus: mis asi on vahelduv paastumine?

Vaitekunsi sõnul tunnevad paljud umbes kella kahe ajal pärast sööki suuri raskusi keskendumisega. Seda põhjustab aktiivne seedimine, mis suunab vere ajust eemale. Ta põhjendab seda liigse kofeiini poolt põhjustatud ebameeldivuse kiired südamelöögid ja judinad kehashilisema veelgi suurema väsimustunde kofeiini krahh ja öise kehva unega.

Vaitekuns võtab kokku, et produktiivsuse seisukohalt on kõige olulisem vaimne selgus.

Suudame seada õigeid prioriteete ning pidada nendest kinni.