Liigu sisu juurde

Selleks, et kaalu langetades mitte liiga palju lihasmassi kaotada, võiksid jälgida alljärgnevaid soovitusi. See on üks põhilisi põhjuseid, miks bodybuilderid armastavad oma kava üles ehitada lihasgruppidepõhiselt. Palun… ära… tee… seda. Sööd liiga ühekülgselt ja arvad, et teed seda tervislikult. Jälgi oma kehakoostist.

Paula RõukTerviseportaali reporter Kaalu langetamiseks tuleb normaalselt süüa, mitte nälgida ega äärmustesse kalduda.

kaalulangus rasva ei lihaste poletada rasva kiiresti

FOTO: Shutterstock Paljudel mõlgub ajusopis mõte kaalulangetamisest, mis võib eriti pinnale kerkida ilmade soojenedes, kui hoogustuvad dieedipidamine ja treenimine. Kaalust alla võtmine ei ole tegelikult raketiteadus — peamine reegel on süüa vähem, kui suudame kulutada energiat.

treeningnõuanded

Küll aga tuleks teada, kuidas on ohutu kaalust alla võtta ja kuidas toimida nõnda, et kaotatud kilod kohe tagasi ei koguneks. Kaalulangetamise põhitõdesid aitab lahti mõtestada Ida-Tallinna keskhaigla endokrinoloogiakeskuse õde Anna Danik, kes tegeleb iga päev toitumisprobleemidega.

Kuidas mõjub kehale kiire kaalus alla võtmine? Kiire kaalulangus tähendab organismile suurt stressi. Selle käigus rasvad ja lihasmass lõhustuvad ning tulemusena ainevahetus aeglustub. Samuti mõjub kiire kehakaalu langus negatiivselt maksa ja neeru funktsioonidele ning organism kaotab vett.

vee dieet kuidas kasutada salenemispuru ainult vesi

Veekaoga langeb organismis elektrolüütide tase, mis võib esile kutsuda säärelihaste krampe ja südameprobleeme. Mida sagedamini erinevaid dieete pidada, seda raskem on kaalu langetada. Mitut kaotatud kilogrammi kuus võib pidada liiga kiireks kaalulangetuseks? Kiire kaalukaotuse puhul tuleb eristada sihipärast ja spontaanset kaalulangust. Kui tegu on spontaanse kehakaalu kaotamisega, mis on rohkem kui viis protsenti inimese kehakaalust viimase poole aasta jooksul, siis tuleb oma tervise peale tõsisemalt mõtlema hakata ja põhjuse uurimises pöörduda perearsti poole.

Millele viitab ootamatu kaalukaotus? Põhjuseid, miks inimene kaalu kaotab, on väga palju.

mis on õhtul Ma võitsin vähi dieediga kaalusöömasinate kaotamiseks

Tavaliselt põhjustavad kiiret kehakaalukadu tõsised haigused — depressioon, diabeet, tsöliaakia, türeotoksikoos, söömishäired, pahaloomulised kasvajad, tuberkuloos, HIV, C-hepatiit, gastro-intestinaalsed haigused toitainete imendumise häired ja palju muud.

Millise tempoga kaalulangetamine oleks mõistlik? Kui tekitame energiadefitsiiti kilokalorit ööpäevas, võib oodata kehakaalu langust 0,5—1 kg nädalas. See on rasva põletamiseks normaalne kiirus. Intensiivsema kaalulangetamisega kaovad koos rasva põletamisega ära ka lihasmass ja veevarud.

Lihas kaalub rohkem kui rasv – mis on tegelikult selle ütluse taga?

See mõjub tervisele juba halvasti. Kui inimene proovib esimest korda kehakaalu langetada, siis saavutatakse enamasti püstitatud eesmärk kiiresti.

\

Esimesel kuul on kaalukadu on kõige intensiivsem ja võib kaalulangus rasva ei lihaste seitsmest kuni 15 protsendini kehakaalust. Kaalukaotuse kiirus sõltub soost, vanusest ja ainevahetuse eripäradest. Kuidas on võimalik kaalu langetada rasva, mitte lihase arvelt?

Mis on rasvaprotsent? Milleks seda on vaja teada, ning kuidas mõõta?

Tuleb tarbida piisavalt valgurikast toitu: 1—1,5 grammi kehakaalu ühe kilogrammi kohta. Esmalt peaks inimene olema aga kindel, et ta neerufunktsioon on korras. Valgurikas toit soodustab kaalulangust, kuna valgu söömine vähendab söögiisu, tekitades täiskõhutunnet.

kaalulangus rasva ei lihaste omatehtud retseptid rasva poletamiseks

Loomne toit sisaldab aga ka palju rasva, seega võiks eelistada väiksema rasvasisaldusega valguallikaid, näiteks sealiha asemel süüa kana, kalkunit. Väga oluline on kaalu langetamise ajal tegeleda füüsilise koormusega, täiskasvanute puhul vähemalt minutit nädalas.

Esialgu tuleb alustada aeroobsetest trennidest ja mõne aja pärast lisada anaeroobne treening. Kuidas mõjub kehale paastumine ning kui kaua on turvaline paastuda?

Haiglas töötades puutun kokku patsientidega, kellele paastumist ei soovita, kuna nälg võib tervislikku seisundit halvendada.

Kaalukaotusest puust ja punaseks: mida see kehale teeb ja kuidas kaotada rasva, mitte lihast?

Siiski peetakse paastumist ammu viisiks, millega puhastada organismi ja meelt ning langetada kaalu. Samas on piibliski kirjas, et paastuda võivad ainult terved inimesed. See tähendab, et kui inimene otsustab paastuda, peab ta olema täiesti kindel oma tervises.

Kaalulangus rasva ei lihaste, imetavad emad, lapsed ja haiged ei tohi paastuda. Kaalu langetamise seisukohast ei ole paastumine efektiivne, kuna sel ajal ei saada piisavalt makro-ja mikrotoitaineid, mis on tervisele halb.

kaalulangus rasva ei lihaste apps jalgida oma kaalulangus

Puudus võib tulla B1- ja K-vitamiinist, magneesiumist ja kaltsiumist. Tüüpiline on ka, et paastumise järel tuleb kehakaal kiiresti tagasi. Kuidas taastuda suuremast kaalulangusest ja mida teha, et kaotatud kilod tagasi ei tuleks? Taastumise aeg on väga individuaalne ja võib varieeruda kahest nädalast kuue kuuni. Kõige rohkem sõltub see inimese kaloraažist dieedi ajal, dieedi kestusest, algsest kaalust ja kehakaalu kaost.

Kuidas mõõta rasvaprotsenti?

Kui inimene peab dieeti, mille jooksul oli saadud energiahulk väiksem kui põhiainevahetuseks vajalik, vajaks ta sel ajal lisaks vitamiine ja mineraalaineid. Taastumiseks tuleb tasapisi suurendada igapäevast kaloraaži — kcal võrra ööpäevas, järgides endiselt tervisliku toitumise põhimõtteid. Näiteks põhitoidukordade kõrvale top rasva poletid turul üks puuvili, tõsta kahe supilusika võrra täisterakruupide kogust või salatisse panna rohkem oliivõli.

Taastumise ajal on väga oluline jälgida kehakaalu. Taastumise ajal jääb inimene mõneks ajaks energiadefitsiiti.

8 viga, mida lihasmassi kasvatamisel tehakse

Kui kaal on stabiliseerunud, võib kaloraaži suurendada. Kaalulangus rasva ei lihaste näen oma praktikas inimesi, kes ei saa kaloraaži tõsta, kuna kaalu kipub juurde tulema.

Kahjuks sõltub väga palju ainevahetusest, mis ei allu meie tahtele ja teoreetiliste teadmistele.

  • Kehakaalu ja rasva kaotamine
  • Paula RõukTerviseportaali reporter Kaalu langetamiseks tuleb normaalselt süüa, mitte nälgida ega äärmustesse kalduda.
  • 8 viga, mida lihasmassi kasvatamisel tehakse - Paljas Porgand
  • 3 olukorda, mil kaalunumbrit ei saa tõsiselt võtta - Toit ja trenn - Tervis
  • Eemaldage rasva maksa rasv
  • Miks kaal ei lange? – Ajakiri SPORT
  • Metaboolne kaalulangus lubbock
  • Lihas kaalub rohkem kui rasv — mis on tegelikult selle ütluse taga?